مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: طرح های پژوهشی موثر در زندگی مردم

 

مدیر کل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمامی طرح های پژوهشی و تحقیقی که در زندگی مردم نقش داشته باشد، در اولویت حمایت این معاونت است.

 

http://img7.irna.ir/1394/13940327/81649746/81649746-6525813.jpg

دکتر یارمحمد بای، روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه مراغه با اشاره بر حمایت این معاونت از تمامی طرح های پژوهشی، افزود: ایران اکنون در تولید علم در حد بسیار خوب و مطلوبی قرار دارد و برای رفع مشکلات کشور باید تولید علم با صنعت هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره تعامل بسیار خوبی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، اظهار کرد: تعامل و هم افزایی بین معاونت و قطب های علمی کشور در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: انتظار و رویکرد این دفتر از قطب های علمی به ویژه دانشگاه ها، نگاه فناورانه در راستای توسعه علوم در تولید و اقتصاد است.

بای، با بیان اینکه دانشگاه مراغه نیز به نوبه خود از پتانسیل پژوهشی خوبی برخوردار است، یادآوری کرد: همان طور که این دانشگاه در زمینه انرژی های تجدید پذیر، نیروگاه خورشیدی و دیگر زمینه ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار دارد، می تواند با ارائه طرح های مثمر ثمر برای منطقه مانند کشاورزی و دیگر موضوعات برای پیشبرد اهداف فناورانه گام های موثری بردارد.

سرپرست دانشگاه مراغه نیز در این آیین گفت: این دانشگاه به پشتوانه حضور اعضای هیات علمی جوان، متعهد و علاقمند به مقوله پژوهشی، از پتانسیل و ظرفیت پژوهشی مطلوبی برخوردار است.

صالح شهابی وند، افزود: بنا به گستردگی طرح های پژوهشی، تجهیزات آزمایشگاهی و زیر ساخت های این دانشگاه جوابگو نیست.

وی اظهار کرد: پژوهش های این دانشگاه که فناورانه بوده و به خط تولید کمک کند و یا نقش آن ها در صنعت، کشاورزی و زمینه های مختلف به صورت کاربردی مثمر ثمر باشد، در اولویت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است.

شهابی وند، ادامه داد: این دانشگاه با استقبال از این نوع طرح ها از هیچ کمکی در راستای حصول نتیجه طرح همکاران و حمایت از پژوهش های کاربردی آن که با همکاری دستگاه های اجرایی انجام می شود، دریغ نمی کند.

مدیر کل هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به مراغه از ظرفیت ها و زیرساخت های پژوهشی و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه مراغه بازدید کرد.

هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

این دانشگاه هم اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی بوده از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرده و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:, | 10:24 | نويسنده : شهروند مراغه ای |